ЭГЕМЕНДҮҮЛҮК ДООРУНДАГЫ ТӨКМӨ АКЫНДАРДЫН КЭЭ БИР ӨЗГӨЧӨЛҮКТӨРҮ
Ключевые слова:
салтуу музыка, төкмөчүлүк өнөр, төкмө акын, айтыштар, айтыш түрлөрү, окшоштуктар, айырмачылыктар, “устат-шакирт” мектеби, обон, обончулук.Аннотация
Бул макалада автор Кыргыз Республикасынын эл артисти, төкмө акын жана обончу Элмирбек Иманалиевдин чыгармачылыгын анализдөөгө аракет жасалды. Изилдөөдө тарыхий-салыштырмалуу жана салыштырмалуу-типологиялык методдор колдонулуп, төкмө акын Элмирбек Иманалиевдин төкмөлүк өнөрү ар тараптан изилденип, мурунку доордогу төкмө акындардын айтыштарына салыштырмалуу эгемендүүлүк доорундагы Элмирбектин
айтыштарынын кээ бир окшоштуктары, өзгөчөлүктөрү жана айырмачылыктары аныкталды. Садык Шер-Нияздын “Айтыш” коомунда өзү түзгөн “устат-шакирт” мектебинин ишмердүүлүгү анализге алынып, Элмирбек Иманалиевдин кыргыз салттуу музыкага кошкон салымы жана орду көрсөтүлдү , ошондой эле анын обончулук өнөрү да изилдөөгө алынып, обондорунун өзгөчөлүгүн, оригиналдуулугун жана кайталангыстыгын аныктоого аракет жасалды.
Библиографические ссылки
Дюшалиев К.Ш. О кыргызской народной музыке. –Фр: Кыргызстан, 1989, 107с.
Виноградов В. Кыргызская народная музыка. –Фр: Киргизиздат, 1958, -334.
Таштемиров Ж. Төкмө акындардын чыгармачылыгы. –Фр. 1989.
Дюшалиев К.Ш., Лузанова Е. Кыргызское музыкальное творчество. Бишкек: фонд “Сорос-Кыргызстан”. 1999, -342
Харлап М. О стихе. М: Лань. 2000, -112.